Skrevet av Emne: Dyreklinikker i Trondheim  (Lest 7220 ganger)

Utlogget Celephais

• Spretten katt
  • **
  • Takket: 0
  • Jente på 21 år, bosatt i Trondheim
    • Vis profil
SV: Dyreklinikker i Trondheim
« Svar #25 på: 19 Juni 2008, 16:49:39 »
Nå har jeg hatt ringerunde til alle dyreklinikkene i Trondheim! Setter opp prisene her hvis andre er interesserte  :biggrin: dette er regnet for 2 kattunger:

Heimdal Dyreklinikk: 1.gangs vaksinasjon 727, 2.gangs vaksinasjon 727, sterilisering + chip 1766, kastrering + chip 1080, totalt 4300
Trondheim dyreklinikk (tiller): 1.gangs vaksinasjon 478, 2.gangs vaksinasjon 956, sterilisering + chip 1550, kastrering + chip 1151, totalt 4135
Strinda smådyrsklinikk (moholt): 1.gangs vaksinasjon 638, 2.gangs vaksinasjon 638, sterilisering + chip 1740, kastrering + chip 1181, totalt 4197
Byåsen Dyrehospital: 1.gangs vaksinasjon 764, 2.gangs vaksinasjon 481, sterilisering + chip 2125, kastrering + chip 1375, totalt 4745
Stjørdal dyreklinikk: 1.gangs vaksinasjon 719, 2.gangs vaksinasjon 719, sterilisering + chip 2129, kastrering + chip 1155, totalt 4722

To som skilte seg ut:

Trondheim dyrehospital (tunga): 1.gangs vaksinasjon 550, 2.gangs vaksinasjon 759, sterilisering + chip 1563, kastrering + chip 934, totalt 3806

Trøndelag Dyreklinikk AS (Ranheim): Har gjort det litt annerledes og har pakkepris på alt:
Sterilisiering + smertestillende (for 3 dager), 2x vaksine, ormekur og chip for 2761
Kastrering + smertestillende (for 3 dager), 2x vaksine, ormekur og chip for 2267
Totalt 5028

Store forskjeller altså!

Jeg kommer enten til å velge Tunga eller Ranheim, de ligger nærmest hjemmet vårt også begge to (Ranheim er 10 min gåtur, mens Tunga er 7 min med bil, for langt å gå though). Tunga fordi de var utrolig hyggelig og profesjonell (på telefonen) og billigst i Trondheim, han sa de gjorde alt for å holde prisene nede fordi de synes det var bra folk ville ta seg av kattene sine og kastrere og ID-chippe de  :icon_smile: Ranheim fordi jeg har hørt så veldig mye bra herfra og de ligger ikke langt unna. Det er jo en forholdsvis stor prisforskjell (3806 mot 5028) hvis det er jente og gutt. Men jeg tror det faktisk er to jenter! Så da blir prisforskjellen 4435 mot 5522, med kanskje litt mer rabatt. Vil selvsagt det beste for kattene, og på Ranheim får vi ormekur og smertestillende inkludert. Men igjen, tror veldig mange drar til Ranheim, så det er kanskje vanskelig å få time? Mye venting og sånn?

Men det viktiste spørsmålet: er det noen som har erfaring med Trondheim dyrehospital på Tunga?

Lurer sånn på hvilket dyrehospital jeg skal velge  :hmmmm:

Utlogget Kosepus

• Spretten katt
  • **
  • Takket: 1
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
« Svar #26 på: 19 Juni 2008, 19:58:24 »
Der jeg også vært med Enzo for fjerning av tannsten. Fikk kjempegod service og de er veldig hyggelige og profesjonelle der. Enzo var i de beste hender og fikk den beste pleie!!! :icon_smile:

Utlogget Celephais

• Spretten katt
  • **
    • Vis profil
« Svar #27 på: 19 Juni 2008, 20:22:06 »
Godt å høre! Jeg tror jeg tar Tunga jeg, synes det er teit å betale over 1000 kr mer for samme greien egentlig. Men hvis jeg mistrives på Tunga er det jo bare å bytte til Ranheim :) Ganske stor prisforskjell!

Utlogget lillemjau

• Katteelsker og katteslave!
  • Kattepratpuser
  • Fin pus
  • Takket: 7
  • :)
    • Vis profil
« Svar #28 på: 20 Juli 2008, 00:36:09 »
Jeg brukte Trondheim dyrehospital (Tunga) da hannkattene mine ble kastrert for 3 år siden, synes det var en helt grei opplevelse. Men siden det er en stund siden nå, så har jeg ikke noe konkret å rose/sette fingeren på, siden det er en stund siden ;)

Da hunnkatten min skulle kastreres i januar valgte jeg Trøndelag Dyreklinikk på Ranheim, fordi de hadde pakkeløsningen. Der ble jeg møtt med kjempetrivelige folk som hadde svar på alt jeg lurte på, jeg følte at både jeg og Frøya ble veldig godt tatt vare på.
Det ble også oppdaget en feil med bakbeina hennes der (medfødt), som vi tok røntgen og slikt av. Fikk også veldig god informasjon ang. dette problemet, de hentet inn vurdering fra spesialist i Oslo o.l. for å finne ut hva som var galt. Så jeg har bare positivt å si om dem :)

Utlogget Hildegunn

• Kattunge
  • *
  • Jeg bor med Aniara og Henrik
    • Vis profil
« Svar #29 på: 12 August 2008, 20:29:16 »
Heisann, ser det er en stund siden du har skrevet, men jeg svarer alikevel. Vi bruker tunga på våre to katter. Selv om vi bor på byåsen 5 min gange fra byåsen dyrehospital, så drar vi heeelt til tunga!  :icon_neutral:
Dette av den enkle årsak at da jentepusen min fikk komplikasjoner etter sterilisering hos byåsen, Fikk vi svært dårlig hjelp (og noe frekkhet etter min mening på telefonen) Så da dro jeg sporenstreks til tunga. De var utrolig trivelige både på telefonen og når vi kom dit, og har alltid vært det siden også :)

Utlogget Celephais

• Spretten katt
  • **
    • Vis profil
Sv: Dyreklinikker i Trondheim
« Svar #30 på: 14 September 2008, 13:40:29 »
Uff, frekke eller nesevise kan man klare seg uten! Nå har vi brukt tunga til vaksinasjon og helsesjekk, + at vi hadde en lite diare-episode. Synes folkene der er kjempetrivlige og flinke. Og det er bra at de hører på meg uansett hvor dumme spørsmålene mine er, som bekymret kattemor spør jeg gjerne mer og flere ganger enn for lite  :morsomt: Skal sterilisere pusene på tunga snart og håper det går bra, uansett veldig fornøyd hittil :)

Utlogget ingunns

• Kattepratpuser
  • Sjefskatt
  • Takket: 14
  • <3 Lucas <3 Lucifer <3
    • Vis profil
« Svar #31 på: 07 November 2008, 21:29:21 »
sitter igjen med en litt rar følelse etter å ha vært å vaksinert kattene pluss helsesjekk- for året... vi hadde planer om å dra til trondheim dyreklinikk, men p.g.a at vi ikke fikk lånt bil ble det strinda igjen...( hadde egentli bestemt meg for å ikke dra tilbake dit, men kanskje hadde det gått så lang tid at jeg hadde glemt litt hvordan det var sist.. ? )

følte faktisk at veterinæren nesten gjorde litt narr av meg..var litt nedlatene.. Lucifer har jo slitt litt med tannkjøttet og jeg spurte om han kunne se på det.. og at jeg både hadde smurt og pussa tenner.. og så lurte jeg på om jeg skulle fortsette med dette.. vet ser rart på meg og sier "ja hvorfor ikke.. " - var vanskelig å få noe godt svar...

hva skal man egentli forvente seg vet et årlig kontroll besøk? jeg såg for meg at kattene ble tatt opp kjent på og sett på litt hær og der -( øre, munn, kropp, kanskje poter o.l ...) vetrinæren tok ikke engang opp kattene fra buret (lokket bl tatt av, men begge kattene låg) , men bare  ga de sprøyta og såg i munnen dems.. og ga utrykk for at det ikke var tid til noe spørsmål ( jeg ville jo ha tatt opp prikkene lucifer hadde på haken før, så han kunne sjekka at alt var greit der (det står jo i sjonalen dems å) pluss at jeg ville tatt opp bitt kattene seg imellom.. men før jeg visste ordet av det så dro jeg bankkortet..

jeg savner informasjon og litt vennlighet og omtanke for dyra og eiere jeg da. og litt ro og tid til ev spørsmål.. til og med sambis merka den litt nedlatende stemningen... jeg forstår at vet aknskje var sliten , kanskje har hatt en lang dag e.l.. men man mister jo kunder av å ikke være imøtekommende.. jeg skal iallefall ikke tilbake dit! og nå mener jeg d! :zagreeno:

Utlogget Kitziee

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 1
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #32 på: 08 November 2008, 21:11:09 »

hva skal man egentli forvente seg vet et årlig kontroll besøk? jeg såg for meg at kattene ble tatt opp kjent på og sett på litt hær og der -( øre, munn, kropp, kanskje poter o.l ...) vetrinæren tok ikke engang opp kattene fra buret (lokket bl tatt av, men begge kattene låg) , men bare  ga de sprøyta og såg i munnen dems.. og ga utrykk for at det ikke var tid til noe spørsmål ( jeg ville jo ha tatt opp prikkene lucifer hadde på haken før, så han kunne sjekka at alt var greit der (det står jo i sjonalen dems å) pluss at jeg ville tatt opp bitt kattene seg imellom.. men før jeg visste ordet av det så dro jeg bankkortet..

Så vidt jeg vet skal ikke syke katter vaksineres så ved vaksinasjon skal en generell helseundersøkelse foretas, dvs at bla a øre, øyne og munn skal sjekkes.  Mulig jeg tar feil, men vår veterinær sjekker i allefall alt dette ved hver vaksinasjon, og det er egne felt i helsekortet som skal hakes av for etter hva som sjekkes. Feltene i helsekortene til våre katter er: Øyne, nese, tenner og munnhule, ører, hjerte og lunger, hud og hårlag, bevegelsesapparat, poter og klør, kjønnsorganer, navle og lyskeregion, ernæringstilstand og Lab. prøve for innvollsorm. (Sistenevnte sjekkes ikke).

Synes det er merkelig at veterinæren ikke foretok en slik generell undersøkelse og hadde det vært meg ville jeg ringt og hørt hvorfor.

Utlogget Ulla

• Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 595
  • Ulla 8.8.1995-25.7.2009 Ulrik 8.8.1995-21.1.2012
    • Vis profil
    • Hjemmesiden til Ulla og Ulrik
« Svar #33 på: 08 November 2008, 21:21:38 »
Ja her blir kattene sjekket før det settes vaksine, på den måten som Kitziee beskriver.
Vet ikke om de sjekker navlen deres da    :morsomt:

Katter skal være friske før vaksinen settes.

Utlogget Kitziee

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 1
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #34 på: 08 November 2008, 23:56:34 »

Vet ikke om de sjekker navlen deres da    :morsomt:

:hihi2: Det skal jeg ikke påstå vår veterinær gjør heller....

Utlogget ingunns

• Kattepratpuser
  • Sjefskatt
  • <3 Lucas <3 Lucifer <3
    • Vis profil
« Svar #35 på: 10 November 2008, 15:56:36 »

[/quote]

Så vidt jeg vet skal ikke syke katter vaksineres så ved vaksinasjon skal en generell helseundersøkelse foretas, dvs at bla a øre, øyne og munn skal sjekkes.  Mulig jeg tar feil, men vår veterinær sjekker i allefall alt dette ved hver vaksinasjon, og det er egne felt i helsekortet som skal hakes av for etter hva som sjekkes. Feltene i helsekortene til våre katter er: Øyne, nese, tenner og munnhule, ører, hjerte og lunger, hud og hårlag, bevegelsesapparat, poter og klør, kjønnsorganer, navle og lyskeregion, ernæringstilstand og Lab. prøve for innvollsorm. (Sistenevnte sjekkes ikke).

Synes det er merkelig at veterinæren ikke foretok en slik generell undersøkelse og hadde det vært meg ville jeg ringt og hørt hvorfor.

[/quote]

ja det dær hærtes ut som en riktig måte å gjøre det på! ja for veterinæren spurte meg om kattene var friske... hallo? det er hans jobb. jeg sa jeg trodde det.. men jeg observerer jo andre ting en en lege...! enda mer irritert nå.  :icon_mad: veldig dumt at jeg ikke sa fra dær og da men han var så nedlatende.. egentli lite lyst å dra tilbake.. men kanskje jeg kunne tatt de med en annen plass og bare fått undersøkt de uten no vaksine..

Utlogget turbonegern

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
  • Takket: 9
    • Vis profil
    • ladejarlen
« Svar #36 på: 11 November 2008, 00:26:24 »
Ser du har hatt omtrent den samme følelsen jeg har ang. Strinda - katter er på en måte B-dyr i forhold til hunder og det er i grunnen ikke så nøye..... Tror jeg skrev noe om dette i en tråd tidligere her også, men håpet dette hadde endret seg når sønn + datter av den opprinnelige veterinæren startet å jobbe der.
Sist jeg var der var i en akuttsitusjon for et par år siden og vi fikk god behandling da, men det rettet ikke på helhetsinntrykket mitt gjennom snart 20 år med katt..... Greit at Trøndelag Dyreklinikk ikke er blant de billigste alternativene, men der får vi alltid fantastisk service og blir tatt på alvor. Derfor holder jeg meg til dem.  :winky:
\\\"Beware of people who dislike cats.\\\" - Irish proverb

Utlogget ingunns

• Kattepratpuser
  • Sjefskatt
  • <3 Lucas <3 Lucifer <3
    • Vis profil
« Svar #37 på: 13 November 2008, 23:09:16 »
ja man bør virkelig følge magefølelsen.  ja kanskje sant dette med B-dyr.. han har iallefall hund.. hehe.. ;)  trøndelag dyreklinikk neste.. 200kr er ikke så mye i forskjell.. og absolutt verdt d om man føler man blir tatt godt imot og dyrene behandlet bra  :)

Utlogget lillemjau

• Kattepratpuser
  • Fin pus
    • Vis profil
« Svar #38 på: 18 Desember 2008, 22:20:32 »
Jeg vurderte sånn halvveis å bruke Strinda da jeg skulle inn med Balder for en helsesjekk (rennende øye og småsår på ørene) + eventuell vaksine hvis han var frisk i dag, men så leste jeg gjennom tråden her i forrigårs og husket hvorfor jeg aldri har brukt dem før, hehe...

Så da ble det Trøndelag dyreklinikk som vanlig, og jeg er fortsatt kjempefornøyd! Veterinæren som undersøkte Balder var kjempehyggelig. Hun tok seg tid til å fortelle hva hun sjekket (og hvorfor), det var ikke noe hastverk eller noe sånt. Og såklart masse ros til pus som var rolig og fant seg i alt, selv om han måtte måle tempen 2 ganger til og med, hehe  :catgrins:
Ingen tvil om at jeg kommer til å fortsette å bruke Trøndelag dyreklinikk, jeg blir bare mer og mer overbevist hver gang jeg er innom og møter de imøtekommende og informative folka som jobber der, og går derfra med en god følelse av at både jeg og pus har blitt tatt vare på og fått "valuta for pengene" hver eneste gang.

Ser at noen kommenterer at de er dyrere enn andre klinikker. Nå har jeg ikke så mye erfaring med andre her i Trondheim når det gjelder pris, men uansett så bruker jeg godt et par lapper ekstra for kattenes skyld, når jeg bare har et positivt inntrykk av dem. Ser jo at de f.eks. har litt dyrere vaksine enn de andre klinikkene (jeg betalte 398 i dag om jeg husker rett), men shit au ;) Det er verdt pengene.

Utlogget kriistiin

• Fin pus
  • Takket: 5
  • Pippi
    • Vis profil
    • Brukshundene
« Svar #39 på: 18 Desember 2008, 23:32:48 »
tr.heim dyrehospital! Kjempe flinke dyrleger der! men de er ikke så veldig bilige da. Går du etter pris er Strinda neste ;)

Amsie

• Gjest
« Svar #40 på: 02 Januar 2009, 05:23:50 »
Om dere har bil så lønner det seg stort å kjøre ut av distriktene og heller benytte seg av landsens veterinærer. Det er veldig mange rundtomkring som ikke er tilsluttet slike klinikker. I Vollmarka så driver veterinær Kristin Brækken hesteklinikk, hun er spesialist på hester. Hun tar også imot katter når hun har tid, men er ingen spesialist og har ikke alt spesialutstyr som smådyrklinikker har. Men slike vanlige ting som vaksiner, kastrering, behandlig av sårskader etc.. det gjør hun også der. Brøkdelen av prisen som "smådyrklinikkene" tar.

Inderøya veterinærkontor er også langt billigere. Den kan lønne seg å kjøre helt dit. De prisene som smådyrklinikkene opererer med, som oppgitt over er hårreisende! En vaksine koster bare ca 75 kroner, så at man skal betale nærmere 1000 lappen er ren flåing. Reis ut av byen og bruk distriktsveterinærene heller, så sparer dere mange penger. Kattene er likevel bedøvd under inngrepene og ser ikke det luksuriøse inventaret i en dyreklinikk, som smådyrklinikker ofte begrunner de høye prisene med.

For å finne flere veterinærer ute i distriktene så kan en ringe eks.. slakteri for å høre hvilke veterinærer som finnes på stedet. De har oversikt. Ellers har kanskje mattilsynet også oversikt over veterinærene rundt om i distriktene.

Ikke la dere lure! Krev utredning hos veterinærene, så dere får vite hva de er god for. Snakk med andre veterinærer, hva de mener om det andre veterinærer nevner etc.. uten å rakke ned på noen. Det fører sjelden godt.

Utlogget sæterkatta

• Kattepratpuser
  • Avhengig pus
  • det er for få Europê og Singapura i Norge
    • Vis profil
Sv: SV: Dyreklinikker i Trondheim
« Svar #41 på: 15 Januar 2009, 08:41:34 »
Byåsen Dyreklinikk har vi vært en gang, og tror ikke vil kommer til å dra tilbake. Tuva ble kastrert der, og jeg ble midlt sagt sjokkert over behandlingen vi fikk. Det var å levere katten over disk, og hente den ved "bakdøra" da hun var ferdig. Fikk ingen info what so ever.

Saken er at jeg også er utrolig fornøyd med Trøndelag Dyreklinikk, men noen ganger får jeg litt for mye inntrykk over at de forsøker å dra litt for mye penger ut av lommeboka mi. Ikke misforstå, jeg betaler gledelig jeg, men ikke når det er fullstendig unødvendig....  :rules:

Har også brukt Byåsen, men det kommer ann på vetrinærene der. En kattunge fikk for stor dose av ormekur, og ble veldig syk. (gikk jo over da, men da vi ringte og spurte var det ikke noe beroligende svar, litt sånn er det å ha dyr svar. katten fikk senere behandling mot slutten av FIP, og dyrepleiern viste menneskelige følelser, men den ene vetrinæren var litt i overkant med sine det som skjer det skjer hpldninger. den andre er en saklig og grei kar. gir ikke ved dørene, men helt ok.
Disse folka lever jo av oss, stive priser er det, så hva med litt pasientinnlevelse. vel jeg er ikke noen romantiker som forventer kriseteam, psykolog og requiem når katter dør, men kun det lille ekstra.
Kommer til å bruke klinikken, den er i nærmiljøet, og vet hvilken veterinær jeg bestiller om jeg kan!

Utlogget Feline08

• Nytt medlem
    • Vis profil
« Svar #42 på: 12 Mai 2009, 14:04:51 »
Jeg har levert katten min til sterilisering og id-merking idag på trøndelag dyreklinikk. Førsteinntrykket var veldig bra, ble tatt fint imot. Dama der hilste på både meg og katten, og vi fikk bli med og se hvor katten skulle sove osv, veldig hyggelig der. Etter operasjonen ble jeg faktisk opringt av veterinæren selv:D Prisen på sterilisering, smertestillende for tre dager, antibiotika og id-merking skulle bli 2100 kr. (Dette er en av få dyreklinikker som faktisk deler ut smertestillende og antibiotika tror jeg, for det har jeg ikke hørt om før..)

Har vært helt rart å være alene hjemme uten pusen idag, så nå gleder jeg meg til å dra og hente henne:)

Utlogget lillemjau

• Kattepratpuser
  • Fin pus
    • Vis profil
« Svar #43 på: 13 Mai 2009, 11:45:11 »
Ja, jeg husker jeg ble oppringt jeg også da Frøya var der og ble sterilisert ;) Det har jeg blitt ved andre tilfeller også, senest da både Balder og Loke var der på samme dag i forbindelse med bittsår/infeksjon/feber og fjerning av tannstein, for å si fra at alt hadde gått bra og at de lå og våknet av narkosen, og litt annen informasjon.

Den dagen var de også veldig behjelpelige og fleksible når det gjaldt flytting av time og uforutsette hendelser. Loke skulle egentlig leveres tidlig på morgenen, men greide å rømme ut av buret da jeg sto klar til å hoppe inn i taxien og suse nedover dit... Så da måtte jeg bare ringe og beklage, men det var heldigvis ikke noe problem, jeg skulle bare ringe på igjen om jeg fikk tak i ham. 5 minutter etterpå oppdaget jeg at Balder hadde kommet inn og haltet på foten og så helt fjern ut (pga. feber), og da var det bare å ringe enda en gang og heldigvis fikk jeg time til han også uten noe problem. Loke dukket opp etter en liten time, så da var det bare å komme seg nedover med begge to.. ;)

Utlogget Kalissa

• Nytt medlem
    • Vis profil
« Svar #44 på: 27 Mai 2009, 15:32:41 »
Jeg kastrerte huskatten min Lars Rasmus hos Trondheim Dyrehospital avd Tunga i går, og var kjempefornød! Veterinæren ringte etter at han var våken igjen og ga beskjed om at alt var bra med han og at det var bare å komme å hente han. Når jeg kom opp for å hente han ble jeg tatt skikkelig godt i mot og fikk all den info jeg trengte. Det var samboeren min som leverte han om morgenen, og han synes at de ble veldig godt mottat da Lars skulle leveres. Jeg er veldig fornøyd med Tr.heim Dyrehospital i hvertfall  :nod:

Utlogget rips

• Kattepratpuser
  • Sjefskatt
  • Takket: 6
  • Kjønn: Mann
    • Vis profil
« Svar #45 på: 25 August 2009, 12:50:29 »
Det blir da litt vanskelig å si at jeg var kjempefornøyd ettersom det gjaldt avliving, men da Pus måtte forlate oss i vår, så synes jeg vi fikk veldig god behandling på Trondheim Dyrehospital. Jeg var på Tunga (som er nærmere der jeg bor) for konsultasjonen, men da vi måtte ta den siste turen en lørdag, var det faktisk på avd. Tiller vi dro. De ga oss tid og forklarte hvordan det skulle foregå. De var veldig flinke. Uff, nå dogger det på øynene...

Utlogget sæterkatta

• Kattepratpuser
  • Avhengig pus
  • det er for få Europê og Singapura i Norge
    • Vis profil
« Svar #46 på: 25 August 2009, 17:16:58 »
Kastrerte Rosa denne måneden, inkludert boddie (som kunne vært større siden den gled av forde den var for små og kostet 200) kosta hele fornøyelsen kr 1700 pluss. (ingen smertestillende med heim. trivelig dyrepleier og veterinær på telefon ved timebestilling.  Veldig korte og avvisende annen veterinærklokka  på konsultasjon da stingene skulle taes 16 15 ti dager etter. fikk ingen svar på hvorfor Rosa har blod i avføringen etter inngrepet, eller hvorfor hun har begynt å stå på doen etter inngrepet, katten tisser utenfor kassen, ingen ettertenksomhet engang, enda jeg fortalte at dette medfører praktiske problemer og doen og gangen må vaskes for urin hver dag.... Eneste fordelen med Byåsen for oss er geografisk!!

Utlogget Ulla

• Moderatorpusene
  • Skravlepus 4
  • Takket: 595
  • Ulla 8.8.1995-25.7.2009 Ulrik 8.8.1995-21.1.2012
    • Vis profil
    • Hjemmesiden til Ulla og Ulrik
« Svar #47 på: 25 August 2009, 21:00:55 »
Da vi ble "henvist" fra veterinæren i Namsos og til Trondheim så var det Byåsen dyrehospital han var i kontakt med.
Årsaken til det er vel at det er en veterinær der som har jobba i Namsos før. Vi ble fint behandlet da vi var der med Ulla.

Utlogget Hege 31

• Spretten katt
  • **
  • Takket: 3
    • Vis profil
« Svar #48 på: 06 September 2009, 20:29:00 »
Jeg bruker Stjørdal dyreklinikk på mine tre, og er veldig fornøyd. Vaksinerte alle tre og bet 1200 kr ca. Chip kostet 600 kr ca (skjønner derfor ikke den prisinfoen lenger opp her).
Har tatt div prøver der også av to av kattene, og fordi jeg har forsikring var ikke det dyrt heller. Hadde jeg ikke hatt det, hatt det blitt noen kroner, så derfor er det greit med forsikring :catgrins:

Utlogget BlackRose123

• Kattunge
  • *
  • Takket: 1
    • Vis profil
« Svar #49 på: 31 Oktober 2009, 22:33:32 »
Ser mange er negative til Byåsen Dyrehospital, men jeg må si at jeg er kjempefornøyd med dem.
Dessverre måtte katten vår, Felix avlives for noen uker siden, fordi han ble syk og de kunne ikke gjøre noe mer for å redde ham. Han var veldig ung, bare halvannet år, og de ikke greide å finne ut hva som var galt, blodprøvene viste kun infeksjon, og vi prøvde alle typer antibiotika, men ingenting hjalp. Nyrene hans var forstørra, men ultralyden viste ingen tegn til nyreskade. Da Felix var importkatt fra Tyskland behandlet de også med typer antibiotika som også skulle ta knekken på eventuelle bakterier som han kunne ha dratt med seg. Dessverre ble tilstanden hans akutt forverret og det var ingenting mer å gjøre.
Dyrlegene på Byåsen spurte oss om vi hadde noe imot om de foretok obduksjon på egen regning, da de ikke hadde sett et slikt tilfelle før. Vi takket ja, og har nå også fått svar. Felix døde av FIP, men hadde et veldig unormalt og spesielt sykdomsforløp uten de klassiske symptomene, noe dyrlegene ikke hadde sett før.
Vi er hvertfall veldig takknemmelige for all den hjelpen vi har fått hos Byåsen Dyrehospital, og når vi i løpet av de neste månedene skaffer oss ny katt fra Dyrebeskyttelsen er det ingen tvil om at vi vil fortsette å gå dit!