Jeg er langt fra fornøyd med den hjelpen jeg og samboeren min fikk fra Heimdal dyreklinikk (var en dyrlege derfra som hadde vakt på dyrlegevakt-telefonen) da samboeren min ringte dit langfredag i påska. Vi hadde en katt som nærmest ikke gikk på bakbeina, som etterlot seg store flekker/dammer med urin og blod etter seg der han krøkte seg fram eller lå, og som var helt apatisk og ikke spiste. Beskjeden samboeren min fikk var å hente ut antibiotika på apoteket og "se det an et par dager", ikke noe snakk om at dette kunne være så alvorlig at det ville være lurt å sjekke katten eller noe som helst....
Heldigvis fikk vi ordnet en time hos en annen dyrlege hos Byåsen dyrehospital som tok over vakttelefonen senere på dagen, og fikk (med hjelp av to fryktelig snille damer fra FOD

) skyss dit med katten. Det første dyrlegen sa da vi kom inn var "denne katten holder på å stryke med". Han måtte bare prøve å berge han over natten, og se om det gikk... Tør ikke tenke på hva som hadde skjedd og hvor mye ekstra pus hadde måttet lide om vi hadde ventet et par dager som vi først fikk beskjed om, og tenkt at "jaja, dyrlegen vet sikkert best"...
Heldigvis endte det godt, men det er i alle fall ikke dyrlegen på Heimdal sin fortjeneste. Håper virkelig dette er en engangshendelse og ikke flere opplever/har opplevd noe lignende.