Skrevet av Emne: Dyreklinikker i Trondheim  (Lest 7235 ganger)

Utlogget ingunns

• Kattepratpuser
  • Sjefskatt
  • Takket: 14
  • Kjønn: Kvinne
  • <3 Lucas <3 Lucifer <3
    • Vis profil
Sv: Dyreklinikker i Trondheim
« Svar #50 på: 05 November 2009, 17:46:17 »
en jeg kjenner har en hund ( fletkoat retriver, vet ikke hvordan det skrives da men :P ) iallefall.. den hunden var veldig plaget av et sår på foten som ALDRI ville gro... de gikk til strinda i flere år med dette penselin på penselin.. til de på stinda sa ingenting kunne gjøres og de fryktet det verste... så dro hun hunden med på trondheim dyrehospital. og gjett hva... etter at de måtte ta nye blodprøver  - forde de ikke forsto noe av de som var tatt på strinda -så fant de en tab kur som hunden begynte på. såret grodde på noen uker og nå er hunden frisk!!

d- var en tankevekker for meg iallefall......og her var d snakk om en hund! ( som kanskje er mer A-dyr enn B- dyr i vetens øyne...? )

Utlogget Stian

• Kattunge
  • *
  • Takket: 0
    • Vis profil
« Svar #51 på: 05 Februar 2010, 01:04:30 »
Tenkte jeg skulle slenge inn noen positive ord om Trøndelag Dyreklinikk.

Aldri følt meg så trygg når jeg har levert fra meg et dyr. Vel verdt de ekstra pengene i mine øyne.

Utlogget Synnøve

• Kattunge
  • *
  • Takket: 0
    • Vis profil
    • Lazerbloggen
Sv: SV: Dyreklinikker i Trondheim
« Svar #52 på: 05 Februar 2010, 12:14:41 »
Jeg er veldig fornøyd med Strinda Smådyrklinikk jeg.

Jeg har brukt denne i alle år. Til hund før jeg hadde katt. Dvs siden 1990 ca. Og er alltid fornøyd. Ærlig, behandler dyra med respekt og er veldig greie på prisen.

Har vært på Stjørdal en gang, der var det så dyrt at jeg drar dit aldri igjen. I tillegg har jeg vært der med svigers sin gamle katt, som faktisk var syk og "redo for" de evige jaktmarker. De på Stjørdal ville sette inn alle mulige slags tiltak og behandling. Det synes jeg var repektløst av de. Når svigers først hadde kommet til den konklusjonen, og bedt meg dra med katten (pga følelser greide de det ikke selv), så synes jeg de skal respektere eiers ønsker.

Men, kjemi mellom eier/dyr og behandler har vel alt og si når det gjelder dyreklinikk. Er ikke den tilstede, så velger man sjelden samme sted en gang til.
mvh Synnøve

Utlogget lillemjau

• Katteelsker og katteslave!
  • Kattepratpuser
  • Fin pus
  • Takket: 7
  • :)
    • Vis profil
« Svar #53 på: 13 April 2010, 03:12:28 »
Jeg er langt fra fornøyd med den hjelpen jeg og samboeren min fikk fra Heimdal dyreklinikk (var en dyrlege derfra som hadde vakt på dyrlegevakt-telefonen) da samboeren min ringte dit langfredag i påska. Vi hadde en katt som nærmest ikke gikk på bakbeina, som etterlot seg store flekker/dammer med urin og blod etter seg der han krøkte seg fram eller lå, og som var helt apatisk og ikke spiste. Beskjeden samboeren min fikk var å hente ut antibiotika på apoteket og "se det an et par dager", ikke noe snakk om at dette kunne være så alvorlig at det ville være lurt å sjekke katten eller noe som helst....

Heldigvis fikk vi ordnet en time hos en annen dyrlege hos Byåsen dyrehospital som tok over vakttelefonen senere på dagen, og fikk (med hjelp av to fryktelig snille damer fra FOD  :bigarmhug: ) skyss dit med katten. Det første dyrlegen sa da vi kom inn var "denne katten holder på å stryke med". Han måtte bare prøve å berge han over natten, og se om det gikk... Tør ikke tenke på hva som hadde skjedd og hvor mye ekstra pus hadde måttet lide om vi hadde ventet et par dager som vi først fikk beskjed om, og tenkt at "jaja, dyrlegen vet sikkert best"...
Heldigvis endte det godt, men det er i alle fall ikke dyrlegen på Heimdal sin fortjeneste. Håper virkelig dette er en engangshendelse og ikke flere opplever/har opplevd noe lignende.

Innlogget tante

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 203
  • RIP Vesla
    • Vis profil
« Svar #54 på: 13 April 2010, 07:59:06 »
Jeg må få rose Hemdal dyreklinikk.  Da jeg ringte og la frem problemet med en angstfylt og redd katt, og hvor mye jeg var i tvil om jeg skulle gjennomføre dette, tok de seg tid til å prate, spørre, forklare og forsikre om at dette skulle gå greit.  De tok utfordringen med Bror og tennene hans på strak arm - gjorde virkelig en innsats for at det skullle gå så greit som overhode mulig.  Jeg følte at de faktisk gjorde seg litt bry for å få dette til.  Jeg fikk all den hjelpen jeg og Bror hadde bruk for.  Dessuten ble det billigere enn jeg hadde forestilt meg.  De får en stjerne i boka fra meg! 

Katter kan med matematisk nøyaktighet beregne hvor de skal sitte for å være mest mulig i veien til enhver tid.