Når vi var på vei ut til julemiddag i ettermiddag fant vi en forferdelig tynn og utmagret kattunge rett ved innkjørselen vår. Som jeg har nevnt tidligere bor vi et område med få fastboende (mest hytter), så den er vel mistet eller dumpet fra en hytte tidligere, og så har den vandret til den fant folk. Den skrek noe helt desperat og var tydelig overlykkelig over å ha funnet noen mennesker. Vi fikk lurt ham inn i vedskjulet forbi slåssglade Ludvik (som bor i det andre vedskulet) og matet han. Stakkar, han begynte å hikke og brekke seg etter noen få munnfuller. Har aldri sett en så tynn kattunge noen gang! Vet at dette skjer hele tiden, det er bare å lese på siden her det, men HVA ER DET SOM FEILER FOLK??!! De som en gang koste med, matet og tok vare på en kattunge, klarer de virkelig å leve med seg selv og sin samvittighet mens katten de en gang brydde seg om lider og er desperat av sult?
Denne kattungen er sort med hvitt underansikt, mage og sokker, ganske langhåret, ca 4-5 mnd, og har de nydeligste grønne øyne man kan tenke seg. Skal ut og ta bilde av ham og sørge for et teppe og ligge på etterhvert, men tør ikke gjøre det så lenge Ludvig sitter og holder vakt her ute. Det siste denne kattungen trenger nå er bank av en artsfrende som er 8 ganger så stor.
Så den samme kattungen noen km. herfra for 16 dager siden. Siden det ikke var et hus i nærheten regnet jeg med at den var hjemløs så jeg hentet mat hjemme og dro tilbake dit jeg så den. Men da var den borte. Og nå, 16 dager senere fant den atså frem hit.
Så den er garantert hjemløs. Hadde den ikke vært det skulle eierne vært anmeldt uansett, så tynn som den er.
Prøver å levere den hos Redd Dyra på onsdag. Her kan den selvsagt ikke være.
Siden jeg var så heldig å finne et fantastisk hjem til den forrige hjemløse katten som dukket opp her prøver jeg meg med denne også, kan jo være heldig å finne noen før onsdag? Noen som vet noen som ikke bor så fryktelig langt unna Porsgrunn som trenger, og har mulighet til å ta seg av, en pelskledd liten venn?
Legger ut annonser andre steder også når jeg får tatt bilde. Fikk ikke studert den så nøye, men hvis det er gutt er den veldig liten, for det var ikke antydning til at testiklene hadde begynt å vokse. Men den har gutteansikt også, så jeg vet ikke. En hannkatt på bare 4-5 månder har vel ikke så synlige testikler uansett?
Krysser samtidig fingrene for alle de andre hjemløse katter her på siden og ellers i landet.