Skrevet av Emne: Utsultet kattunge funnet, trenger et hjem  (Lest 2274 ganger)

Utlogget Ryvita

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
  • Takket: 19
  • Kjønn: Kvinne
    • Vis profil
Utsultet kattunge funnet, trenger et hjem
« på: 25 Desember 2006, 00:38:54 »
Når vi var på vei ut til julemiddag i ettermiddag fant vi en forferdelig tynn og utmagret kattunge rett ved innkjørselen vår. Som jeg har nevnt tidligere bor vi et område med få fastboende (mest hytter), så den er vel mistet eller dumpet fra en hytte tidligere, og så har den vandret til den fant folk. Den skrek noe helt desperat og var tydelig overlykkelig over å ha funnet noen mennesker. Vi fikk lurt ham inn i vedskjulet forbi slåssglade Ludvik (som bor i det andre vedskulet) og matet han. Stakkar, han begynte å hikke og brekke seg etter noen få munnfuller. Har aldri sett en så tynn kattunge noen gang! Vet at dette skjer hele tiden, det er bare å lese på siden her det, men HVA ER DET SOM FEILER FOLK??!! De som en gang koste med, matet og tok vare på en kattunge, klarer de virkelig å leve med seg selv og sin samvittighet mens katten de en gang brydde seg om lider og er desperat av sult?

Denne kattungen er sort med hvitt underansikt, mage og sokker, ganske langhåret, ca 4-5 mnd, og har de nydeligste grønne øyne man kan tenke seg. Skal ut og ta bilde av ham og sørge for et teppe og ligge på etterhvert, men tør ikke gjøre det så lenge Ludvig sitter og holder vakt her ute. Det siste denne kattungen trenger nå er bank av en artsfrende som er 8 ganger så stor.

Så den samme kattungen noen km. herfra for 16 dager siden. Siden det ikke var et hus i nærheten regnet jeg med at den var hjemløs så jeg hentet mat hjemme og dro tilbake dit jeg så den. Men da var den borte. Og nå, 16 dager senere fant den atså frem hit.
Så den er garantert hjemløs. Hadde den ikke vært det skulle eierne vært anmeldt uansett, så tynn som den er.

Prøver å levere den hos Redd Dyra på onsdag. Her kan den selvsagt ikke være.
Siden jeg var så heldig å finne et fantastisk hjem til den forrige hjemløse katten som dukket opp her prøver jeg meg med denne også, kan jo være heldig å finne noen før onsdag? Noen som vet noen som ikke bor så fryktelig langt unna Porsgrunn som trenger, og har mulighet til å ta seg av, en pelskledd liten venn?
Legger ut annonser andre steder også når jeg får tatt bilde. Fikk ikke studert den så nøye, men hvis det er gutt er den veldig liten, for det var ikke antydning til at testiklene hadde begynt å vokse. Men den har gutteansikt også, så jeg vet ikke. En hannkatt på bare 4-5 månder har vel ikke så synlige testikler uansett?

Krysser samtidig fingrene for alle de andre hjemløse katter her på siden og ellers i landet.
\\\"En nasjons storhet og dens moralske framskritt kan måles etter hvordan den behandler sine dyr.\\\" Mahatma Gandhi

Nova

• Gjest
SV: Utsultet kattunge funnet, trenger et hjem
« Svar #1 på: 25 Desember 2006, 00:59:21 »
En hannkatt på bare 4-5 månder har vel ikke testikler uansett?

Jovisst har den det :biggrin: Hvis den ikke har testikler i det hele tatt så er det nok ei jente, ja! :savle[1]:

Utlogget Ryvita

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
    • Vis profil
« Svar #2 på: 25 Desember 2006, 01:37:01 »
En hannkatt på bare 4-5 månder har vel ikke testikler uansett?

Jovisst har den det :biggrin: Hvis den ikke har testikler i det hele tatt så er det nok ei jente, ja! :savle[1]:

:icon_biggrin:  ha-ha, du tok meg der gitt!!  :icon_lol:
Ok, det jeg mente var vel at hos hannkattene blir vel ikke testiklene særlig synlige før de er kjønnsmodne, og det skjer vel rundt 1/2 års alder?
Våre gutter er noen år, så husker ikke når bjellene deres ble synlige (vi fjerna dem ganske fort også). Unge katter kjønnsbestemmer man jo ved å bedømme avstanden mellom kjønnsåpning/urinåpning og endetarm, nettopp fordi det ikke er noen synlige testikler hos hannkattene enda. Husker bare ikke når de begynner å vokse. Noen som vet?
\\\"En nasjons storhet og dens moralske framskritt kan måles etter hvordan den behandler sine dyr.\\\" Mahatma Gandhi

Utlogget veri

• Vokter av Kesamen
  • Administrator
  • Skravlepus 2
  • Takket: 131
  • Kjønn: Mann
  • Vegard og Josefine.
    • Vis profil
« Svar #3 på: 25 Desember 2006, 01:41:14 »
Sukk... Jeg må slutte å lese slike tråder. Jeg får så vondt av de stakkars pusene.  :icon_cry:

Hvil i fred, Rasmus
17.05.2007 - 01.10.2009

Nova

• Gjest
« Svar #4 på: 25 Desember 2006, 02:16:06 »
Testiklene vokser rundt 6 mnd alder, eller rett og slett når katten er kjønnsmoden, noe som kan være individuelt!

Utlogget Christine

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 421
    • Vis profil
    • Christine's Hobbyblogg
« Svar #5 på: 25 Desember 2006, 02:47:00 »
Stakkars lille pusen  :skjelveleppe:
Godt du tar deg av den inntil videre, sukk er utrolig mange hjemløse katter her  :icon_frown:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

http://potespor.spreadshirt.net

Utlogget Kitziee

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 1
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #6 på: 25 Desember 2006, 12:16:54 »
Du er så utrolig snill du, Ryvita. Tror det er en grunn til at hjemløse katter finner veien hjem til deg.  :love: Håper du raskt finner et godt hjem til denne lille karen også.

Utlogget Ryvita

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
    • Vis profil
« Svar #7 på: 25 Desember 2006, 14:42:24 »
Grunnen til at så mange hjemløse katter finner veien hit, er vel at det er så mange som dumper kattene sine i slike områder, og at vi er omtrent de eneste fastboende her. De vandrer vel rundt og leter etter mennesker og så finner de oss.

Er litt satt ut nå, har helt klump i halsen. Har nettopp ringt Redd Dyra, tok sjansen på at det kanskje var noen der. Det var det. Men er det nødvendig å være så avvisende som enkelte av dem er? Vi prøver faktisk å hjelpe disse kattene vi ringer om (har ringt dem før ja, men har alltid klart å finne en annen løsning, så har ikke "brukt" dem ennå). Her kan den lille pusen ikke være. Det ble vilt kaos her i går kveld når den prøvde å følge etter meg ut av vedskjulet og Ludvik fikk ferten av den. Kaldt for den magre lille kroppen ute i skjulet er det også. Siden de ikke kunne hjelpe spurte jeg om de i det minste kunne ta den inn og få den avlivet hos dyrlegen de har avtale med. Men det ser ut til at jeg må besørge det selv. Skjønner at de får mange henvendelser fra folk som bare prøver å bli kvitt katten sin, men ærlig talt. Skulle tro det gikk an å få til et slags samarbeid med oss som faktisk prøver å gjøre samme jobben som de gjør.
Sint og lei meg nå...

Utlogget Christine

• Administrator
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
    • Christine's Hobbyblogg
« Svar #8 på: 25 Desember 2006, 18:11:12 »
Ufff....så trist når de er slik, Du prøver jp bare å gjøre det beste for den stakkars kattungen  :icon_sad:
En katt er ikke "bare" en katt, det er noe av det beste man kan oppleve, ren kjærlighet!

Utlogget Ryvita

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
    • Vis profil
« Svar #9 på: 26 Desember 2006, 00:27:13 »
Jaja, alle kan jo ha en dårlig dag! Er flere av damene der oppe som er greie og hjelpsomme å snakke med.
Har betalt for så mange kastreringer og så mye medisin og markkurer til hjemløse katter at jeg kan vel koste på meg å sponse avliving av denne også jeg, hvis det blir nødvendig. Det er bare så unødvendig at enkelte av dem (hos Redd Dyra) møte folk som ringer på en sånn tverr og avvisende måte.

Etter en liten inspeksjon har jeg bestemt meg for at dette er en liten jente. Inspesjonen var høyst motvillig fra "pasientens" side, og hun har jo så lang pels. Sort er den attpåtil så lett å sjekke var det ikke. Kanskje er hun så mye som et halvt år gammel. Ser jo ekstra liten ut fordi hun er så usannsynlig tynn. Heldigvis har hun en lang og deilig silkepels som hjelper henne til å holde varmen.
Kameraet mitt oppfører seg underlig om dagen , så fikk ikke noe ordentlig bilde. Men det går jo an å se hvordan hun ser ut ihvertfall:

Utlogget Christine

• Administrator
  • Skravlepus 4
    • Vis profil
    • Christine's Hobbyblogg
« Svar #10 på: 26 Desember 2006, 00:29:30 »
Så fin hun er  :love:
Håper du slipper å gå til det skrittet å avlive denne fine pusejenta  :x-fingre[1]:

Utlogget Tussimor

• Medlem av Kesamen
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 189
    • Vis profil
« Svar #11 på: 26 Desember 2006, 00:39:22 »
Håper man kan finne en løsning for den søte pusejenta! Du har fått en takk av meg for innsatsen din Ryvita! Du er fantastisk!

Utlogget S.G.S

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 194
    • Vis profil
« Svar #12 på: 26 Desember 2006, 18:28:24 »
Sitter å leser innlegget ditt nå, hadde jeg bare kunnet hjelpe deg  :hmmmm:
Håper du slipper å dra til dyrlegen for avlivning, hun var jo en skikkelig skjønn pus  :love:
Gir deg en takk for at du hjelper de hjemløse pusene som dukker opp hos deg  :bigarmhug:

Utlogget Mira

• Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 87
    • Vis profil
« Svar #13 på: 26 Desember 2006, 19:24:18 »
Jaja, alle kan jo ha en dårlig dag! Er flere av damene der oppe som er greie og hjelpsomme å snakke med.
Har betalt for så mange kastreringer og så mye medisin og markkurer til hjemløse katter at jeg kan vel koste på meg å sponse avliving av denne også jeg, hvis det blir nødvendig. Det er bare så unødvendig at enkelte av dem (hos Redd Dyra) møte folk som ringer på en sånn tverr og avvisende måte.

:icon_eek: AKKURAT det inntrykket har jeg fått av dem og!!! Det kryr av hjemløse kattunger her, og jeg har nå klart å fått omplassert 3.
En fjerde liten kattunge gikk ute og frøs, så jeg ringte redd dyra...
De var nesten sinte for at jeg ringte, og kunne ikke skjønne at ikke jeg kunne ha den. Jeg bor hos mine foreldre i en periode nå, og har 2 katter og en hund.
Mattilsynet er koblet inn, men de gjør jo ingenting :icon_mad:
Jeg følte de behandlet meg urettferdig! Skikkelig uhøflige og rett og slett frekke...

Ble igrunn veldig skuffa, for i Horten, på dyrehjemmet der, er de imøtekommende og hyggelige som bare det!

Utlogget catzy

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 2
  • Takket: 155
    • Vis profil
« Svar #14 på: 26 Desember 2006, 20:59:51 »
Stakkar lita! Nå fikk jeg helt vondt her, tenk så glad hun ble da hun fann deg! Huff, blir så trist av slike saker... håper du finner et godt hjem til henne, du gjør en kjempeinnsats!

Utlogget Ryvita

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
    • Vis profil
« Svar #15 på: 27 Desember 2006, 20:28:58 »
Kitziee: Takk for pene ord!  :love:

Tussimor: Takk for pene ord, og takk!  :bigarmhug:

S.G.S: takk for pene ord fra deg også!  :bigarmhug: Du sitter vel i samme situasjon som meg, med huset fullt av katter selv. Ikke så mye man får gjort da...

Mirum: Heldigvis er det damer der oppe som er hjelpsomme og greie også. Men de som ikke er sånn sørger for at folk kvier seg for å ringe dem. Jeg gjør ihvertfall det...

Catzy: Tusen takk! :bigarmhug: Ja det er utrolig mange triste dyreskjebner rundt om. Virker som det er lett å tenke at det man ikke ser rett foran seg trenger man ikke å bry seg med. Det er egentlig det tristeste, at vi mennesker har blitt så kalde og ubarmhjertige at vi ikke bryr oss med å hjelpe hverken dyra vi har ansvar for, eller hverandre.

Men den vesle pusefrøkna hadde hellet med seg i dag! Jeg sendte Redd Dyra en fortvilet mail tidligere i dag, og fikk nettopp telefon fra en hyggelig dame som sa at jeg kunne komme med henne i morgen. Så nå får hun en ny sjanse! :jippi[1]:

De har forresten fått seg nettside, mulig de har hatt det lenge men jeg har ikke sett det før nå. Mulig denne vesle frøkna dukker opp der med bildet sitt etterhvert også:

http://www.redd-dyra.no

tvb_86

• Gjest
« Svar #16 på: 27 Desember 2006, 21:36:50 »
tusen takk for at du gjør dette :) du aner ikke hvor mye dette betyr for kattene og ikke minst for alle andre kattelskere. at du bruker så mye av din tid og energi viser at du har et hjerte av gull for dyrene. jeg blir utrolig glad for å se dette  :bigarmhug: hadde ikke du fantes og funnet denne katten, ville den kanskje ha havnet i feil hender og da tør jeg ikke tenke på konsekvensen. at folk tar ansvar for katter og tør å ta de inn og gir de kjærlighet, høyner både kattenes status og ikke minst gir oss noe tilbake, når vi ser at kattene får det godt  :love:

Utlogget Nemi79

• Kattepratpuser
  • Super avhengig pus
  • Takket: 74
  • Rykkinn, 28 år
    • Vis profil
« Svar #17 på: 27 Desember 2006, 21:38:10 »
Jeg sysn det er fantastisk alt du har gjort for denne kattungen! Vi trenger mere folk som deg! Jeg har gitt deg takk fordi jeg blir helt rørt av så snille mennesker :bigarmhug:

Utlogget Ulla

• Administrator
  • Skravlepus 4
  • Takket: 602
  • Ulla 8.8.1995-25.7.2009 Ulrik 8.8.1995-21.1.2012
    • Vis profil
    • Hjemmesiden til Ulla og Ulrik
« Svar #18 på: 27 Desember 2006, 21:50:53 »
Så flott at den fikk plass hos Redd Dyra.
Du gjør en kjempefin jobb med kattene som "kommer" til deg.
Denne hunnkatten skulle nå egentlig ha alle forutsetninger for å bli omplassert
og komme til noen snille mennesker. Stakkars lille pusekatten  :icon_sad:

Du må hilse Ludvig og si at han må oppføre seg ordentlig  :humre:

Har trykket på takkeknappen   :bigarmhug:

Utlogget S.G.S

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 3
  • Takket: 194
    • Vis profil
« Svar #19 på: 27 Desember 2006, 21:59:56 »
Kjempebra du fikk plass til den nydelige pusen på redd dyra  :savle[1]:
Fint du har funnet nettsiden deres, den har jeg lett etter  :bigarmhug:

Utlogget Marit

• Rasekatt - moderator
  • Limt fast til stolen katt
  • Takket: 227
    • Vis profil
    • (N) Sunnaneng's
« Svar #20 på: 27 Desember 2006, 22:56:58 »
Kjempeflott at du fikk ordnet et midlertig hjem for den lille stakkaren, krysser fingrer for at noen snille mennesker som ønsker seg akkurat en sånn katt dukker opp snart.
Mvh Marit

"Until one has loved an animal,
a part of one's soul remains unawakened."
Anatole France

Utlogget miss

• Tidygirl
  • Moderator
  • Skravlepus 3
  • Takket: 246
  • All my children have PAWS <3
    • Vis profil
« Svar #21 på: 27 Desember 2006, 23:04:37 »
Du har fått en takk fra meg for din snille omtanke for pusene  :love:
Burde finnes flere av deg  :bigarmhug:

Utlogget Kitziee

• Kattepratpuser
  • Skravlepus 1
  • Takket: 55
  • Savner å ha pus i hus.
    • Vis profil
« Svar #22 på: 28 Desember 2006, 15:38:12 »
Kjempeflott at Redd Dyra kunne ta henne inn under sine vinger.  :jippi[1]:

Utlogget Ryvita

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
    • Vis profil
SV: Surprise, jenta var gutt!
« Svar #23 på: 28 Desember 2006, 16:26:09 »
S.G.E., Marit og Kitziee: Ja det var kjempesnilt av Redd Dyra å ta inn kattungen selv om de har fullt opp allerede.
En stor takk til dem og arbeidet de gjør!  :bigarmhug:

Miss: Tusen takk!  :love: Denne gangen er det Redd Dyra som fortjener takk for at de tok vare på kattungen så den slipper å bli avlivet!

Jeg hadde jo liksom funnet ut at denne kattungen var en jente, men når vi vi fikk kjent ordentlig grundig etter (det var litt lettere nå når vi var to til å holde!)fant vi et par bittesmå testikler inni all den sorte lange pelsen! Så der bomma jeg totalt! Skulle fulgt instinktet mitt som sa meg at det var en gutt. Ser at jeg har skrevet "han" i begynnelsen av tråden her også. Men alderen har jeg nok tippa sånn noenlunde riktig.
Kjente at han hadde fått bittelitt kjøtt på kroppen bare på den korte tida vi har matet ham. Sånn flaks at han kom til oss når han gjorde, han hadde ikke hatt lenge igjen på egenhånd så utrolig mager som han var.

Det finnes snille folk her i verden også: når vi var på vei hjem etter å ha satt av guttepusen hos Redd Dyra fikk vi en telefon fra en dame som hadde sett annonsen i avisa og ville ta katten inn fordi hun syntes så synd på den. Blir varm om hjertet av at folk faktisk bryr seg!  :love:

En stor takk til alle dere her på katteprat - for at dere bryr dere!  :love:

Utlogget Ryvita

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
    • Vis profil
SV: Unnskyld presenile meg!
« Svar #24 på: 28 Desember 2006, 17:38:49 »
Uff, tror jeg begynner å bli gammel og senil.. :icon_frown:

tvb_86, Nemi79 og Ulla, klarte å overse innleggene deres i stad jeg (skjønner ikke det, de er jo øverst på siden..) Får skylde på at jeg var så opprømt etter å ha fått levert katten til et strygt sted!
Tusen takk for snille ord alle sammen!  :love:  Det er hyggelig at folk bryr seg, og her inne har jeg inntrykk av at det er mange som gjør det!

Ulla: Ja jeg skal si til Ludvik at du har gitt beskjed om at han må oppføre seg! Du er jo på en måte "Gudmor" eller noe sånt for han du, siden det var du som ga han navn!
Jeg tenkte at han tydeligvis hadde glemt hvordan man behandler en liten dame, men "damen" viste seg jo å være gutt, så da er det jo mer forståelig!