Skrevet av Emne: Utsultet kattunge funnet, trenger et hjem  (Lest 2274 ganger)

Utlogget Imp

• Dyrevenn Deluxe
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 80
  • Kjønn: Kvinne
  • Lykken er å begrave nesa i en myk pusemage
    • Vis profil
    • Impens Hule
SV: Utsultet kattunge funnet, trenger et hjem
« Svar #25 på: 01 Januar 2007, 17:47:39 »
Ryvita, du er helt fantastisk. Har takket deg for det du gjør, det kan ikke takkes nok tror jeg.

Jaja, alle kan jo ha en dårlig dag! Er flere av damene der oppe som er greie og hjelpsomme å snakke med.
Har betalt for så mange kastreringer og så mye medisin og markkurer til hjemløse katter at jeg kan vel koste på meg å sponse avliving av denne også jeg, hvis det blir nødvendig. Det er bare så unødvendig at enkelte av dem (hos Redd Dyra) møte folk som ringer på en sånn tverr og avvisende måte.

:icon_eek: AKKURAT det inntrykket har jeg fått av dem og!!! Det kryr av hjemløse kattunger her, og jeg har nå klart å fått omplassert 3.
En fjerde liten kattunge gikk ute og frøs, så jeg ringte redd dyra...
De var nesten sinte for at jeg ringte, og kunne ikke skjønne at ikke jeg kunne ha den. Jeg bor hos mine foreldre i en periode nå, og har 2 katter og en hund.
Mattilsynet er koblet inn, men de gjør jo ingenting :icon_mad:
Jeg følte de behandlet meg urettferdig! Skikkelig uhøflige og rett og slett frekke...

Ble igrunn veldig skuffa, for i Horten, på dyrehjemmet der, er de imøtekommende og hyggelige som bare det!

Ville det ikke være en idé å skrive et brev til dem og forklare dem på en seriøs måte hvordan dere opplevde det, og følte det?
Slik oppførsel får ikke folk til å villle kontakte dem igjen, og det er -ikke- til det gode for kattene.

Utlogget Mira

• Kattepratpuser
  • Skravlepus
  • Takket: 87
    • Vis profil
« Svar #26 på: 04 Januar 2007, 21:55:21 »
Jeg har litt vanskelig for å gjøre det, siden de gjør en fantastisk jobb... Jeg tror kanskje de hadde hatt bruk for flere folk.. Er en mor og datter som driver det, og så vidt jeg vet, gjør de mesteparten aleine...

De er sikkert leie og slitne...

Utlogget Ryvita

• Kattepratpuser
  • Koseklumpen
  • Takket: 19
    • Vis profil
« Svar #27 på: 05 Januar 2007, 04:26:54 »
Jeg har litt vanskelig for å gjøre det, siden de gjør en fantastisk jobb... Jeg tror kanskje de hadde hatt bruk for flere folk.. Er en mor og datter som driver det, og så vidt jeg vet, gjør de mesteparten aleine...

De er sikkert leie og slitne...

Har tenkt på å si fra til dem.. Tjener ikke til noe å oppføre seg sånn. Såvidt jeg vet er det 16 personer som er tilknyttet Redd Dyra Telemark, noen jobber nok mer enn andre. Har snakket med dem noen ganger og det er spesielt 2 damer som har en tendens til å være lite forståelsesfulle og uhøflige på telefonen. Jeg har forresten tilbudt meg å begynne å hjelpe til der, gleder meg til det. Må bare bli frisk først, har fått lungebetennelse igjen for ørtende gang.

IMP:Tusen takk!  :love:
\\\"En nasjons storhet og dens moralske framskritt kan måles etter hvordan den behandler sine dyr.\\\" Mahatma Gandhi

Utlogget RaraAvis

• TheCrazyCatLady
  • Kattepratpuser
  • Skravlepus 4
  • Takket: 338
  • Meeko er alltid med oss <3
    • Vis profil
« Svar #28 på: 05 Januar 2007, 16:11:15 »
En sånn "jobb" er veldig givende!!  :jippi[1]:
<br />How you behave toward cats here below determines your status in Heaven. ~ Robert A. Heinlein<br />Dyrebeskyttelsen Norges lokalavdelinger