så flott det diktet var

har også to jeg gjerne vil dele. passer godt inn sammen med dette. de har jeg skrevet selv utfra katter jeg har møtt iforbindelse med db.
En liten katt. Et hjerte av gull, en drøm om glede. Et håp om å ha mennesker tilstede. Et liv med kos og kjærlighet, drømmen lever, bare let! Etter noen som kan oppfylle tanken den har, om en god matmor og også en ”far”.
For å få en familie som vil deg vel, må du lete, du må finne den selv. Ingen hjelper deg før de er nødt, de tror du klarer deg selv fra dagen du ble født.
Du gjør ikke det, du er bare en baby som oss, og barn må tas vare på for å lære seg stå på egne bein, forsvare seg og slåss.
Mot urettferdigheten de møter på sin vei, du skal fjerne alle og alt som går i mot deg. Du fortjener alt god som finnes her i verden, selv om den både er vanskelig og lang den ferden. Gi ikke opp, men tenk inni deg selv, hvis jeg prøver litt til og kjemper for det, kanskje jeg klarer få til noe likevel.
Du er liten og går på din egen vei, kanskje du møter flere som deg?
Det er mange av dere der ute alene, trasker rundt uten familie i stedet.. for at noen kunne ta vare på alle, så fryser dere i hjel fordi dere er så kalde.
Jeg ønsker meg mange vennlige hender, som strekker seg ut til dere og de både kjærtegn og hjelper sender!
Vinterens stygge skjebne for en liten pus! Det er vinter, kulda biter i kroppen og jorda er dekket av snø.
Under en brøytekant ligger en liten bylt.
Alene, sulten og kald. Ingen eier den, ingen leter etter dette vakre dyret. Kun vinterens stygge skjebne, kulden.
Om noen kunne funnet den, ville bare kjærligheten fra et menneske jage kulden ut av kroppen. Et hjem med mat, glede og en varm seng. Et lite hjerte kunne forsette å slå, men menneskene rundt sviktet, ingen bryr seg om denne lille eller hjertet dens.
Den lille reiser seg opp og ser inn i et vindu fra gjemmestedet sitt. Han ser varme, lys og mennesker. Han ønsker seg dit. Legger seg til å sove for å ønske og drømme at han skal dit, bare noen finner han.
Noen finner han, noen dager etter, og da drømmer han fortsatt, men pusen har sovnet inn. Hjertet har stoppet, ingen kan redde han nå. Kulda har tatt han, i stedet for et godt og varmt menneske.
skrevet av Trine oktober 2006