Katteforum
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
07 September 2010, 22:50:54

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Søk:     Avansert søk
Velkommen til Katteprat forum, om du vil bli fullverdig medlem med tilgang til alle forum så send en pm til Christine, det koster 50 kroner å bli medlem, dette er et engangsbeløp.

445643 innlegg i 24670 emner av 2279 medlemmer
Nyeste medlem: jerrellowensa
* Hovedside Hjelp Søk Katteprat Chat Katteprat nettbutikk Katteprat rubrikkannonser Nettbasert redigering av bilder Kalender Logg inn Registrer

Katteforum  |  Katteforum  |  Utstyr til katt  |  Emne: Vindusgitter? « forrige neste »
Sider: [1] Til bunnen Skriv ut
Skrevet av Emne: Vindusgitter?  (Lest 339 ganger)
Sommerpiken
Kattepratpuser
Skravlepus 2

Takket: 88
Utlogget Utlogget

Kjønn: Kvinne

Jessheim, 29 år

Vis profil
« på: 07 Mars 2010, 18:56:15 »

Jeg mener jeg har lest om noen praktiske løsninger for vindusgitter hvis man har katter som helst ikke skal kunne gå ut igjennom vinduet. Men nå finner jeg ikke igjen linkene.
Er det noen som kan hjelpe meg?
Loggført

miss
Tidygirl
Kattepratpuser
Skravlepus 2

Takket: 194
Innlogget Innlogget

Vis profil WWW
« Svar #1 på: 07 Mars 2010, 20:10:36 »

Ja, jeg leste også det ett sted, men jeg husker ikke hvor. Men dette er mulig lage selv også Smiley
Loggført

Sommerpiken
Kattepratpuser
Skravlepus 2

Utlogget Utlogget

Jessheim, 29 år

Vis profil
« Svar #2 på: 23 Mai 2010, 08:44:32 »

Jeg husker Å ha sett bilde av noe gitter som kan brukses for at dyrene ikke skal hoppe ut selv om vinduet er åpent. Jeg tror det var så stivt at kattene kunne ligge på det. Husker ikke hvordan det var. Men det gikk ikke rett opp, det gikk litt utover på en måte. Den gang jeg leste det hadde jeg vindu som bare kunne åpnes sidelengs, og da var det ikke noe alternativ. Men nå skulle jeg gjerne hatt det på soverommet.

Jeg har prøvd å søke etter hundegitter og vindusgitter, men forløpig helt uten hell.
Loggført

Pusur07
Kattepratpuser
Sjefskatt

Takket: 33
Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #3 på: 23 Mai 2010, 09:21:17 »

Det er Trixie som har dette gitteret, hvis du ser i trixiekatalogen på febo.no finner du det sikkert.
Loggført

Eies av 3 flotte huskatter - livet er rikt med katter som samboere
Sommerpiken
Kattepratpuser
Skravlepus 2

Utlogget Utlogget

Jessheim, 29 år

Vis profil
« Svar #4 på: 23 Mai 2010, 09:53:29 »

Jeg får ikke sett på denne fra iPhone, men i løpet av dagen blir den bærbare pc'n installert, så da skal jeg kikke.,håper det er sånn jeg mener. Det hadde vært så kjekt!!!  Smiley

x-fingre
Loggført

Sommerpiken
Kattepratpuser
Skravlepus 2

Utlogget Utlogget

Jessheim, 29 år

Vis profil
« Svar #5 på: 23 Mai 2010, 11:20:12 »

Jah!!!
Det var akkurat sånn jeg tenkte på.
Tusen takk Pusur!!
 bigarmhug

Er det noen her inne som har sånn? Fungerer det bra?
http://www.trixie.de/ebookSWDK/index.html#/295/
Loggført

Wikrita
Siameseravhengig
Kattepratpuser
Forumslave katt

Takket: 57
Utlogget Utlogget

(N) Wikrita's Magonette

Vis profil WWW
« Svar #6 på: 23 Mai 2010, 14:51:36 »

Var det ikke sæterkatta som skrev om det i fjor da? Som hadde kjøpt på nett fra Danmark eller Nederland??
Loggført

mvh Wivian

Bloggen min: http://wivian.wikrita.com/#home
Amatører gjør så godt de kan, dilettanter hva de ikke kan. Walt Disney
sæterkatta
Kattepratpuser
Avhengig pus

Takket: 7
Utlogget Utlogget

det er for få Europê og Singapura i Norge

Vis profil
« Svar #7 på: 28 Mai 2010, 17:46:17 »

her er siden med de gitter jeg har hatt i vinduet fram til vi solgte leiligheten. http://loppetjansen.dk/katte-tilbehoer-400/sikkerhed-290/ du må skrolle ned og se nederst.
de er noe dyre, syns mange, siden en trenger å sette sammen flere for å dekke noen vinduer. Jeg syns ikke det var knotete å bruke dem. vinduene kan stå ganske mye på gløtt, men skal de stå på vidt gap er dette ikke noe å ha. Jeg hadde våre gitter oppe i tre år, og nå ligger de på lagring et sted i kjelleren. de er ikke blitt særlig stygge (litt rust noen  få steder) kattene brukte dem som veranda da de var innekatter, og vi fikk luftet mye. jeg anbefaler dem gjerne.
Loggført

Sommerpiken
Kattepratpuser
Skravlepus 2

Utlogget Utlogget

Jessheim, 29 år

Vis profil
« Svar #8 på: 11 Juni 2010, 10:04:24 »

Nå har jeg omsider fått tak i en kar inne hos Febo, som kunne svare meg litt om disse gittrene. Men det virket ikke som om han hadde særlig peiling egentlig.
Ettersom jeg forstod på han kunne man ikke lukke vinduet mens gitteret stod på. Da måtte man eventuelt skru det av.
Det synes jeg virker helt merkelig. Hvem er det som er interessert i å kjøpe et vindus-gitter som gjør at vinduet alltid må stå oppe??
Loggført

Tibia
Spretten katt
**

Takket: 4
Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #9 på: 04 August 2010, 17:26:35 »

Jeg har kjøpt barnesikkring til vinduene på ikea. Får åpnet vinduet på gløtt, lukke det og de passer til alle vinduer. Baby shop og barnas hus har de samme, men da litt dyrere.
Loggført

La kaoset råde!
Wonka
Kattunge
*

Takket: 0
Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #10 på: 12 August 2010, 11:43:08 »

Vi har store vinduer som går ut over i 90 grader. Finnes det noe for sånne vinduer?
Loggført
Tibia
Spretten katt
**

Takket: 4
Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #11 på: 12 August 2010, 15:49:46 »

De fra Ikea passer til alle slags vinduer.
Loggført

La kaoset råde!
Sider: [1] Til toppen Skriv ut 
Katteforum  |  Katteforum  |  Utstyr til katt  |  Emne: Vindusgitter? « forrige neste »
Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.10 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!
Siden ble generert på 0.1 sekunder med 19 spørringer.